30 August 2012

c.i.n.t.a

jika diluahkan perkataan CINTA pada seorang bayi..
pasti cinta itu tidak memberi kesan apa-apa..
namun jika perkataan CINTA itu diluahkan pada seorang yang cukup dewasa..
pasti dia mengerti maksud itu..

CINTA membuatkan kita rasa bahagia...
perkataan itu juga membuatkan kita ingin didampingi...
indahnya perkataan itu jika dipelihara seeloknya..
utuhnya perkataan itu jika disimpan serapatnya...


namun CINTA juga membuatkan kita rasa terseksa...
perkataan itu juga membuatkan kita merana...
hancurnya perkataan itu jika tidak dihargai...
berkecailah perkataan itu jika tidak mampu memelihara...


biarlah CINTA itu berserdahana...
biarlah perkataan itu muncul tepat pada masa...
jangan biarkan perkataan itu datang dengan terlalu memuja...
janganlah biarkan perkataan itu datang pada waktu yang salah...

cinta itu datang nya dari maha pencipta..










~assalamualaikum~

29 August 2012

bersuka ria tidak kira usia....

sebenar acara ini adalah menghadiri wedding kawan makcik ika (cik ani)
lokasi majlisnya di UUM, Kedah
kami pergi dua kereta ..
sebelum ke sana kami singgah beraya di rumah cik azi dulu..

ok ..kami punyalah mkn dan mkn dan mkn lagi...
rasanya semua jenis makanan kami jamah..
mmg sgt murah rezeki kami..hehehhe..alhamdulillah..

nak ceritanya disini bila terserempak dengan photoboth disitu..
apa lagi mari kita bergambar tidak kira usia ...



cik ani bergaya dengan topi koboi...




mak ika bergaya dengan spet mata hijau...




ini ika dengan topi koboi...



kata-kata ika: kadangkala kita harus bersikap ceria untuk meringankan fikiran kita...
cara ika dengan melakukan sesuatu yang ika minati..ia akan menyenangkan ika ..



~assalamualaikum~


nor kawen..

ramainya kedengaran akan berkawen....
alamak terasa tua pulak diri ini...
ok ..sorang lagi menjejaki gelaran PUAN ialah noraini Shamsi..
rakan ika dari sejak sekolah menengah lagi..
akhirnya beliau bertemu dengan imamnya..
alhamdulillah..
moga dirimu sentiasa diberkati oleh Allah dan berbahagian hingga akhirat..
insyallah...


bergambar bersama pengantin...inilah noraini...




pengantin, ika dan mak ....



kata-kata ika: jangan terburu-buru mencari pasangan imam kita...pastikan diri sudah mampu memikul tanggungjawab zaujah...jika salah seorang tidak memikul tanggungjawab rumahtangga pasti kehidupan tidak bahagia...


~assalamualaikum~

dayah kawen...


selamat pengantin baru Puan Hidayah ...
beliau telah dianugerahkan pangkat baru iaitu PUAN...
kami rakan sejak dari sekolah rendah lagi sampai dah besar panjang nie..
ika doakan perkahwinan dirimu sentiasa dirahmati Allah dan kekal hingga ke akhirat ...
insyallah...



bergambar bersama pengantin dan ibu Puan Hidayah...
hijau gitu..ika pun ikut juga tapi xmenyerlah..
mana boleh lawan pengantin kan...hehe..



cantiknye kawan ika ni...semoga dirimua bahagia hendaknya..



kata-kata ika:  setiap manusia Allah telah ciptakan dengan pasangannya....apabila kita sudah bertemu dengan jodoh kita hargailah dirinya...bersabarlah dengan kekurangannya dan terimalah kelebihannya..insyallah kehidupan rumahtangga akan bahagia...walau pun ika masih memegang gelaran 'single' tidak bermakna ika ika tidak memahami kehidupan rumahtangga...hidup berumahtangga adalah satu perkongsian dari semua aspek..jadi pada yang akan memegang gelaran PUAN harus bersedia...




~assalamualaikum~

detik terakhir bersama

hampir 4 tahun kami bersama..
susah senang kami selesaikan bersama...
owhhhhhhhhh...
syahdunya mengenangkan perpisahan ini...
moga kita dapat berjumpa lagi yer kawan2...
rindu kat korang...:(


makan KFC bersama....



barbeque bersama...




meredah hutan bersama..(hutanlah sgtkan)



bermandi-manda bersama...




bermain jongkang jongket...betui ker nama alat nie..




main buaian mcm bdak2....




main2 benda nie..xtau nama....



kata-kata ika: semoga persahabatan kita akan kekal sampai akhirat..insyallah...



~assalamualaikum~

pre konvo ika

ingat pre wedding je ke ada..
pre konvo pun ada tau...
before memulangkan jubah konvo yang cantik 2 marilah kita melaram dahulu..
juru foto????adik ika jer..




gambar diambil semuanya dalam upsi tercinta...



rajin kan..hahaha





inilah universiti ika...chewah...













































~assalamualaikum~

konvo ika

skang baru nak cerita ..
internet sudah kembali normal..
walaupun cerita dah basi..
tapi biarlah sebagai memori ika ..

ya..alhamdulillah akhirnya ika sudah pun berkonvo dengan jayanya..
semuanya berkat doa kedua ibu bapa ika terutamanya mak ika yang banyak beri semangat..
dialah insan yang harus diberikan penghargaan..
4 tahun ika belajar di depan matanya..
dialah yang sentiasa beri ika kekuatan..
terima kasih mak..hanya Allah yang mampu membalas nya di akhirat nanti..



ini keluarga ika but kurang seorang ...




makcik ika ..cik leha




makcik ika juga...cik ani





tok ika.....




tok mid...

















kata-kata ika: kejayaan seseorang dilihat dari sekelilingnya..mereka inilah yang memberi kekuatan untuk berjaya...kita melakukan yang terbaik untuk menjadi yang terbaik...




~assalamualaikum~

singapora ..ika datang nie..

sape kata ika tak pernah pegi negara orang..
ni dah pegi..
walaupun sekejap je pun..
hahhaa..
oklah 2..
time study takde duit nak dok lama2..




 ini baru sebahagian rombongannya..banyak lagi..2 bas ok...




sampai jer sana tangkap gambar ni dulu..:)





 gelagat rakan...




ika n anis..




rasa nak beli semua tapi duit xde..huhuhu...










































































kata-kata ika: walau berada di tempat orang lebih selesa di tempat kita sendiri kan...




~assalamualaikum~