07 August 2013

senangkah ungkapkan perkataan suka atau sayang....

senang sangat kan nak ungkap suka kat seseorang...
pedih mendengarnya...
itu la nama nya lelaki ...
sennng ungkap kan prkataan suka hingga kupa bila diluahkan...
hati dah mula berhati hati..
adakah ramai perempuan yang dah diungkapkan perkataan suka sewenang hati

hati dah mula rasa takut...
tapi hati dah sayang...


ya Allah...
pedihnya hatiku.....



28 July 2013

kek coklat kukus

 ~Assalamualaikum~

pertama kali membuat kek coklat kukus terus jadi...
makin seronok nak membuatnya lagi...
yeaaaayyy...

ika wat resepi yang mudah dan senang je...

bahan - bahan:
1 cawan susu segar
1/2 cawan minyak masak
3/4 cawan serbuk koko
1/2 cawan susu pekat
1 1/4 cawan tepung gandum
1 sudu teh baking powder
1/2 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu teh vanila
3 biji telur

bahan topping kek:
coklat papan
1/2 cawan susu segar
2 sudu majerin

cara membuatnya:
1. gaulkan hilang sekata ...
2. masukkan dalam loyang...
3. kukus dalam 20 hingga 30 minit 
4. panaskan bahan topping kek menggunakan double boiler
5. pastikan coklat betul-betul cair
6. tuangkan ke atas kek tadi..

siapppppppppp....
mari kita menjamu selera semasa membuka puasa...

ok tata tutu titi...

~Assalamualaikum~





30 June 2013

begitu lama menyepi...

dah berapa bulan blog ni menyepi,...
dah bersarang dah...
huhuhu..
sibuk tidak terhingga...
macam-macam dah berlaku sepanjang tidak berbloging ni...
sekarang ika dah jadi guru..
guru interim..
mulai esok ika akan dogelar guru tetap in sha Allah...
alhamdulillah Allah permudahkan segala urusan ika..
subhanallah..
tidak percaya dapat berbakti didaerah sendiri...
sekolah mana ika dapat??
tunggguuuuu...
lepas surat sampai ika akan bagitau...

ok...
tata tutu titi..

~Assalamualaikum~

19 April 2013

Setelah sekian Lama aku tertipu...

hebat sungguh lakonan mu...
hebat sungguh sehingga aku langsung tidak dapat menghidu...
segala penipuan mu ketika kita mengenali hati budi...
tidak ku sangka kau yang kusangka baik...
rupanya lebih teruk jangkaanku...

sudah dua tahun berlalu..
namun hari ini baru ku ketahui selama ini kau menipuku..
hebat,..
tahniah ku ucapkan kepadamu keran permainkan aku..
terima kasih ..
kerana menipuku..
moga Allah memberi hidayah padaMU...

hari ini...
saat ini..
dan detik ini..
kau adalah memori gelap bagi ku...
semua yang indah telah aku kuburkan ...

pergilah kau..
pergi dengan segala penipuan yang kau lakukan..
aku tak perlukan kau..
sesaatpun kehadiranmu tidak ku alukan...

kata-kata ika:
hari ini mungkin Allah telah memberi jawapan dari segala persoalan ika...
alhamdulillah ika berasa puas walaupun baru sekarang ika tahu perkara sebenar...
in sha Allah ika sentiasa kuat...


18 March 2013

sakit....

rasa sakit...
sakit teramat sangat....
seperti sakit yang pernah ku alami sebelum ini...

sakit semuanya..
rasa sakit ini langsung tak boleh dibendung lagi...
sakit nya seperti putus cinta...
seperti dahulu ....
walaupun tak berkasih ...
sakit ini datang kembali....

aku lupa....
aku hanya penanti yang keseorangan...
yang mengimpikan sesuatu bukan untukku....

aku lupa semua itu....
hingga aku mengalami rasa sakit itu kembali....
sakit yang teramat sangat....

bagaimana untuk aku membuang rasa itu...
ya allah...
kau duga aku lagi...
aku hambamu yang lemah...
aku tak mampu hadapi untuk kali ini...
aku tak mampu hadapi rasa sakit ini....

sakit yang aku pendam keseorangan....
yang tak pernah ku luahkan kepada sesiapa....
sakit itu yang menhantui ku....

ku mohon pada mu ya allah...
kau temukanlah jodohku yang sebetulnya...
aku tak ingin merasai kesakitan ini lagi...
aku mohon...




10 March 2013

kenapa aku berasa sakit...

mungkin rasa sakit akan berulang lagi....
satu perasaan yang dulu datang bagai disiat-siat...
air mata mengalir lagi...
tanpa disuruh titisan demi titisan membasahi wajahku...

hati ini bagai dihiris...
hati ini bagai dicincang...
mungkin aku terlalu mengharap dalam doaku..
sedangkan ia bukan milikku...
aku yang bersalah...
aku yang memulakan dulu perasaan itu..

malam ini aku dan juga hari esok..
adakah aku mampu menerima kehilangan...
adakah aku mampu menerima kekecewaan...
adakah aku mampu menerima kelukaan...

Ya Allah...
kuatkan hambaMu ini...
aku tidak mahu rasai semua ini..
tapi mungkin Allah ingin menguji ku lagi...
mungkin aku tidak layak untuknya..
mungkin hanya sebagai teman...
mungkin...

aku yang bersalah...
menyayangi pada orang yang bukan untukku...
sememangnya inilah hukuman ku..
menganggu kebahagian orang..
maafkan aku...

aku tidak menjangka semua ini terjadi..
antara kau dan aku...
maafkan aku sekali lagi...

maafkan aku...
maafkan aku...



~Assalamualaikum~



09 March 2013

berani menyintai dan dilukai...


jika kita berani menyintai.......
kita juga harus berani untuk dilukai....

tapi...
adakah kita sudah bersedia..
bersedia segala kemungkinan berlaku...

mohon pada Allah agar dikuatkan hati...
diteguhkan iman...

in shaa Allah...




24 February 2013

sayang dalam diam...


diam itu bermakna...
bukan penakut..
bukan pengecut...

sayang itu bermakna...
lebih bermakna lagi apabila kita sayang dalam diam...
bukan tidak berani mengungkapkan rasa sayang itu..
cuma biarlah sayang itu diluahkan bila tiba masanya...
biarlah sayang itu diluahkan pada yang mahu menyambutnya...


jika ungkapan sayang itu diluahkan sekarang...
tiada apa yang ku dapat...
kerana sayang itu belum tiba masanya...
belum tiba saatnya...


lebih baik menyayangi dalam diam..
agar hati sentiasa terjaga...
agar iman sentiasa terjaga...


biar dia tidak tahu sayang ini...
biar dia tidak tahu mahalnya sayang ini...
kerana aku tahu Allah sentiasa mengetahui sayang ku ini...



jika sayang itu berbalas..
pasti dia akan datang kembali...
jika sayang itu tidak berbalas..
pasti dia pergi tidak menoleh lagi...



~Assalamualaikum~




Guru INTERIM...

~Assalamualaikum~

inginku khabarkan satu dunia..
hatiku sedang berbunga-bunga...
hari ini..malam ini..
berita ku terima dari kawan ika..ikin...
dapat jadi guru INTERIM di "PERAK"...
negeri ku sendiri..
lokasi masih tidak diketahui...
namun dengar jer PERAK...
hati tersenyum tidak terkata..

ni senarai guru interim perak 2013:
http://pelajaranperak.gov.my/v2/modules/mastop_publish/files/files_5128ab982b7db.pdf

syukur...
Alhamdulillah..
berkat doa dari mak dan abah....
tidak berjauhan dengan mereka...
weeeee....

4 mac 2013 ni ika kena ke MH HOTEL, ipoh...
ada taklimat dan penyerahan surat pelantikan guru interim..
doakan dipermudahkan urusan ika ...


ok...
ika nak berangan dapat tanjong malim ker, behrang ker, slim river ker, kuala kubu ker, ...
hahahahha...
nampak sangat nk dekat...
huhu

ok la ..
tata tutu titi...


~Assalamualaikum~






21 February 2013

krushers..nyum3..





~Assalamualaikum~

19 Februari 2013
pagi-pagi ika bergegas ke Upsi uruskan sedikit hal..
kemudian potostat perkara-perkara untuk interview..
balik rumah dalam pukul 2 petang..
lepas balik kawan message ...
kawan belanja KFC..
yeaay...
dalam pukul 5.30 pergi makan KFC..
krushers...
nyum3...
weeee...




lepas 2 balik rumah...
malam saya menstudykan diri...
weeee..
selamat membaca buku yang xberapa nak khusyuk...
huhu..

ok tata tutu titi..

~Assalamualaikum~



18 February 2013

ke sana dan ke sini...


Assalamualaikum...

hari yang menyibukkan..
urus ini...
urus itu..
otak pun serabut..

kononnya nak siapkan semua urusan dalam 1 hari..
makanya dari pagi smpai petang menyibukkan diri..
siap2 kan diri...
hari ini lain skit sebab ika pakai tudung bawall....
motif sangat kan..
nak cerita punyalah lama xpakai tudung bawal...
macam pelik pun ada...
janggal lak..
hentam jelah..
hihihi..

ika pergi upsi..
pergi pejabat pos..
pergi pekan...
semua gara-gara temuduga...

lepas balik jer...
tetiba ada benda lagi kene pergi pos laju..
arghhh..
telefon teksi semua nya tak boleh...
huhuhu..
nasib2..
selamat ada pokcik sorang ni ..
kawan ika..
segan nak mintak tolong tapi tebalkan muka yer..
weeeee...
temi kasih ...jasamu sgt dikenang...


alhamdulillah target hari ini dapat dilaksana dengan jayanya..
esok ada misi lain pula..

ok tata tutu titi


~Assalamualaikum~



17 February 2013

pulang ke tanjong malim...


~Assalamualaikum~

15 februari 2013..
ika balik tanjong malim...
yeaaayy...
hati berdebar kerana hari ini nama untu temuduga SPP akan keluar...
serammm...
huhuhu...
nak persiapkan apa yang patut untuk temuduga ni..
banyak xbaca lagi..


takut...takut...

alhamdulillah selamat sampai ke rumah jam 10.30 malam...
sepatutnya sampai tg dalam pukul 7.30 tetapi keteapi rosak ...
tak ada aircond..
huhu...

balik rumah terus magrain..
tido je la..huhu


ok tata tutu titi...

~Assalamualaikum~





wedding Aida di Kulim...


Assalamualaikum...

14 Februari 2013..
terbanglah ika ke kulim..
owh rindunya kat kulim..
tenpat berpraktikum dulu...

ika g wedding aida di gunung bongsu..
sebelum itu ika ke kulim jumpa anis...
yeaaayyy....
lama tak jumpa minah tue..hihihi...
ika sampai kulim dalam pukul 11 pagi..
sementara tunggu Mr. Asri..
kami membeli hadiah untuk pengantin..
lepas tu...
kami lepak sementara tunggu  Mr Asri datang jemput kami...
kalau xde dia memamng tak sampai lah wedding aida..
weee...


bila dah lepak tue...aksi begini mesti ada...haha..

kami sembahyang di giant..
dalam pkul 2 kami bertolak ambil ustazah pieja...

lama juga perjalanan nya...
tapi tak rasa coz semua dalam kereta banyak mulut...
dah semua cikgu mulut pun pot pet...


akhirnya kami sampai ke tempat yang dituju..
alhamdulillah tak sesat..
senang mencari lokasinya..



mereka dah tawen..ika?weeee...



cikgu ika, ustazah pieja, cikgu aida n cikgu anis...

 lama juga kami di sana...dalam pukul 5 baru bertolak balik...
sembahyang asar n magrib
lepas tu kami g mkn bihun..
sedap...
Mr. Asri la bawak kami..




dalam pukul 10.30 ika balik ke penang ...
alhamdulillah...
happening...


ok tata tutu titi..

~assalamualaikum~






13 February 2013

kehangatan tekanan..

tidak dapat mengambarkannya..
tidak dapat menghebahkannya..
bagaimana perasaan hati ini yang sedang mengalami tekanan..

antara dua..
interview dan proposal...
insyallah 15.2.2013 ini nama-nama untuk ditemuduga oleh SPP akan dikeluarkan...
dan bermula 19.2.2013 sesi temuduga akan dijalankan mengikut negeri...
tidak lama lagi..
persediaanku??
gementar tidak terkira kerana tiada persediaan lagi..
menelaah buku apatah lagi..
seram bunyinya..

proposal...
keinginan membentangkan proposal terpaksa ditangguh...
kerana memberi keutamaan pada interview SPP..

proposal pun masih terbengkalai begitu sahaja..
memikirkan kedua-duanya..
memberi kehangatan tekanan padaku..

kedua-duanya penting...
Ya Allah ...
permudahkan segala urusan ku...


~Assalamualaikum~




12 February 2013

kenapa malam ini...


kenapa malam ini hatiku sayu...
kenapa malam ini hatiku merintih...

hati ini meronta-ronta minta ditangisi...
hati ini dipaksa untuk menangis...

kenapa ..
sayu hati tiada siapa yang tahu..
pedih hati ini tiada siapa yang ketahui...
sakit hati ini tiada siapa yang peduli...

PadaNya sahaja yang mendengar rintihanku..
padaNya juga yang memahami kepedihan hatiku..
padaNya juga yang mengetahui kesedihanku...

Ya Allah...
moga tangisi ku ini memberi kekuatan padaku pada esok hari..
moga kepedihan ku ini menjadi penyembuh padaku pada esok hari...

moga hari esok memberi senyuman padaku..
moga hari esok memberi keriangan padaku...



~Assalamualaikum~





10 February 2013

APA PILIHANKU

pilihan??
biarkan aku berdiam diri...
tanpa perlu memilih...
tanpa melukakan sesiapa...
tanpa ada yang tersinggung....

pernahkah kita merasai...
bila kita suka pada seseorang...
namun suka itu tidak berbalas..

pernahkah kita merasai...
bila orang menyukai kita..
namun suka itu kita tidak membalas...

yang mana harus dipilih..
yang menyukai kita atau yang kita sukai...

namun bagiku...
berdiam diri itu yang terbaik...
kerana aku tak mampu memilih...

jodoh itu ditentukan oleh ALLAH..
aku mahukan jodoh berdasarkan agama..
jika dia milik ku pasti suatu hari nanti dia kembali...
jika dia bukan milik ku pasti dia akan pergi tanpa menoleh lagi...



~Assalamualaikum~




AKU TAKUT




takut...
seram..
sedih...
kecewa...


aku takut..
aku takut untuk dikecewakan sekali lagi…
aku takut untuk disisihkan sekali lagi..
aku takut untuk dibuang sekali lagi…


 dikecewakan hati ini seperti aku ini tiada perasaan…
disisihkan seperti aku tidak bermakna…
dibuang seperti aku ini bangkai sampah…

aku tidak akan pernah lupa kepahitan itu..
aku tidak akan pernah lupa kekecewaan itu..
kerana itu aku takut ulanginya lagi...

ulangi sesuatu aku tidak kuat hadapi...
ulangi sesuatu yang bukan jaminan ku lagi...

setiap doaku aku memohon..
menemukanku tanpa ada ragu-ragu...
agar aku tidak rasai keperitan itu lagi...

insyallah...
satu hari nanti...


~Assalamualaikum~


 

08 February 2013

berhati-hati dengan hati...

hati kata rindu...
akal kata cuba bertahan...

hati kata sayang....
akal kata cuba bertahan...

hati itu sering didorong oleh nafsu..
akal itu penyelamat hati...
jika akal itu diselit dengan iman..

kata hati itu sering bermain-main di minda...
kadangkala hati itu membuak-buak untuk melakukan sesuatu yang disuruh oleh hati...
cuma akal dengan iman mempertahankan untuk tidak membuat sesuatu disuruh oleh hati...


berhati-hatilah dengan hati..
biarlah hati itu sentiasa berhati-hati...

:)

~Assalamualaikum~



PACERI NENAS




~Assalamualaikum~

yeaay...
hari ini pencapaian prestasi memasak semakin maju..
hahahhaa...
seronok-seronok..

hari ini chef zulaikha masak Paceri Nenas..
hahaa..
xpernah membuatnya namun itu satu cabaran..
tunjuk ajar dari makcik ika...chef Zaleha Ishak..
weeee...

mari memasak..


BAHAN:
1. rempah (3 sudu besar)
2. bawang putih (3 ulas)
3. bawang kecil (6/7 ulas)
4. halia 
5. kulit kayu manis
6. bunga cengkih
7. jintan manis (1sudu kecil)
8. kerisik (2 sudu besar)
9. santan (1 senduk)
10. gula merah
11. gula putih
12. bawang besar
13. garam
14. air asam



CARA-CARA MEMASAK:
1. hiris bawang kecil, halia, bawang putih...
2. tumiskan bawang, halia, bawang putih...
3. letakkan bunga cengkih kulit kayu manis
4. letak rempah n jintan (bancuh dengan air sebelum masuk dalam kuali ..takut hangit..)
5. biar kering sikit kemudian letak air..
6. letakkan garam secukup rasa..
7. letak bawang besar (potong memanjang)
8. letak kerisik...
9. letak gula merah + gula putih
10. letak nenas....
11. letak santan (1 senduk)
12. biar pecah minyak..

siap..

weeee....
akhirnya menjadi juga kan..
hehehehe...



mari memasak yer...


~Assalamualaikum~




07 February 2013

Sup Ayam


~Assalamualaikum~

yeaaayyy...
semalam ika belajar masak SUP AYAM..

weeee...
seronok....
bealajar-belajar lagi..
hehehe..




Bahan A:
1. Ayam 
2. Ubi (5 biji)
3. Halia (1inci - 1 1/2 inci)
4. Bawang putih (3-4 ulas)
5. Bawang besar (1 ulas)
6. Serbuk Jintan Manis (1 sudu kecil)
7. Kulit Kayu Manis 
8. Bunga Cengkih
9. Tomato
10. Garam

Bahan B:
1. Bawang kecil 


Bahan C :
Daun Sup/ Daun Bawang


Cara-cara Memasak:
1. Hiriskan Bawang besar, bawang putih, halia.
2. rebus hirisan tadi bersama kulit kayu manis, bunga cengkih, garam, tomato..
3. masukkan ubi..(hingga separuh empuk)
4. masukkan ayam
5. tumis bawang kecil (macam nak wat bawang goreng)..
6. masukkan bawang kecil yang ditumis bersama minyak ke dalam sup..
7. letakkan daun sup/ daun bawang...


sssiiiiiiiaaaaaapppppp....

weee...

sowi tiada gambar alat dan bahan..
T____T





~Assalamualaikum~




05 February 2013

owh proposal....




~Assalamualaikum~

sakit mata..
sakit hati...
sakit tangan..
sakit otak..
sakit ...sakit...sakit...

semuanya gara mu wahai proposal...
proposal..
membuat dirku tidak boleh melelapkan tidur ku dengan sempurna..
membuat diriku seakan tidak terurus...
membuat diriku teringat akan kamu...
membuat diriku tidak tenang sepanjang masa...

inikah penangan kamu wahai proposal..
tidak ku sangka dirimu sanggup mendera ku...
tidak ku sangka dirimu begitu kejam padaku..
tidak ku sangka dirimu memaksa ku...

kamu sentiasa denganku..
susah sungguh berpisah dengan ku..
kamu memang kan..
suka sangat dengan ku...
aduhh...
proposal..
owh proposal...
membuatku dalam dilema...


semoga kamu akan selamat ya proposal...

kata-kata ika : hahaha...sudah mengalami tekanan nak wat proposal hingga bermadah dengan proposal...
semoga proposal yang ika sedang lakukan untuk master ika akan berjalan dengan lancar hendaknya...
target nak bentang proposal semester ini...risau macam xsempat je nak bentang bulan tiga ni..huhuhu
tapi yang penting usaha itu harus ada...


~Assalamualaikum~


Pindang..


~Assalamualaikum~

yeaaaaay...
masak lagi yer...
habislah asyik dok memasak kemudian makan...
hahahhaaa...
adoi...

takpe2...
belajar yer..

ok hari ni masak resepi pindang...
sangat senang juga mudah...
sesuai untuk manusia yang sedang berdiet macam ika..
wewewe...

ok..jom masak....

Bahan :
1. ikan
2. serbuk kunyit
3. bawang kecil (1 biji)
4. halia
5. serai
6. garam
7. air asam
8. Tomato


Cara-cara Memasak:
1. rebus halia, bawang kecil (dipotong panjang), serai, tomato...
2. letak serbuk kunyit..(bagi kuning2 skit..jangan banyak sgt..)
3. letak garam dan air asam secukup rasa..
4. akhir sekali masukkan ikan...

siiiaaappppp...
jom makan...
weeee...


ok..
tata tutu titi...



~Assalamualaikum~


Ikan Belah Belakang


~Assalamualaikum~

Yeaayyy...
tahun 2013 ni rasanya adalah tahun untuk belajar memasak nampaknya...
hahahha...
apa boleh buat...
mencuba menjadi suri rumah dengan kepakaran memasak...
kuikuikui...
dulu tak suka sangat nak memasak...
sekarang bila dah mula memasak rasa nak masak..
apakah ini semua..
janganlah badan ku menaik yer..
huhuhu...

ok2...
hari ini ika belajar memasak resepi Ikan Belah Belakang...
mari-mari..


Bahan A (dikisar) :
1. bawang besar (6 biji)
2. cabai besar (4 biji)


Bahan B:
1. Ikan Cencaru (3 ekor)
2. Air asam
3. Garam
4. Kicap masin


Cara-cara Membuat:
1. kisarkan bawang dan cabai berasingan...
2. ikan cencaru yang dibelah diletakkan sedikit cabai dan bawang yang dikisar tadi..
(pastikan cabai lebih dari bawang yer...)
3. kemudiaan goreng ikan tersebut...(haruslah betul2 garing yer)
4. tumis bahan yang dikisar tadi....(guna minyak yang mengoreng ikan tadi..)
5. tumis hingga betul2 kering..
6. letak garam (sikit jer), air asam dan kicap masin...
7. masukkan ikan yang telah digoreng tadi bersama bahan yang ditumis tadi..

siiiaaaaappppp...

weeee...




ok tata tutu titi...


~assalamualaikum~




04 February 2013

Roti Tempek



Assalamualaikum...

hari ni belajar satu lagi masakan ..
yang simple jugak...
hahaaha..

ROTI TEMPEK....


Bahan :
1. kelapa parut (
2. tepung gandum
3. telur (sebiji)
4. garam
5. air
6. majerin

Cara-cara membuat:
1.  Letakkan kelapa parut, tepung gandum, telur...
2. letakkan air dan garam secukup rasa...
3. kacau hingga sebati...(tidak terlampau cair...ngam2 gitu..)
4. letakkan majerin sikit kat kuali leper..
5. letakkan ramuan 2 ikut saiz yang sedang2..
6. masak hingga rasa garing sikit...(baru sedap sikit)


siapppp dihidang....

weee...
jemput makan yer...






ok tata tutu titi...


~Assalamualaikum~




03 February 2013

kerabu timun



menu paling senang juga...
hahhaa..
senang bagi orang bujang kan...

mari chef ika nak bagi menu senang yang diet macam ku nie...
lalala...


Bahan:

1. Timun (1biji)
2. cabai (2 biji)
3. bawang (2 biji)
4. air asam
5. garam
6. gula


Cara-cara membuat:
1. potong timun ...pastikan bila potong timun jangan terlalu halus kerana tidak ranggup nanti..biar sederhana..
2. potong cabai dan bawang halus-halus..
3. masukkan air asam, garam dan gula secukup rasa...






siappppp...

selamat makan yer...


~Assalamualaikum~




penat menunggu...


Assalamualaikum....

ini cerita hari jumaat lepas...
alkisah ika nak pulang ke pulau pinang...
tren dijangka sampai jam 4.25 petang..
pukul 4 ika dah pun sampai ke stesen KTM...
tunggu punya tunggu...4.28 tren masih tidak tiba lagi..
orang KTM pun masih belum membuat pengumuman ...
jam 4.30 baru KTM membuat pengumuman yang membuat hati ku serta penumpang ke butterworth berasa nak menjerit rasa....

"tren ke Butterworth adalah lewat..Tren ini dijangka tiba jam 7 petang...pihak kami akan memberitahu dari semasa ke semasa...
KTM memohon maaf di atas kesulitan yang dialami..."

!!!!
hoh!!!
ya Allah....
tahap meroyan mendengarnyer...
dah la petang...panas nyer tunggu 2 jam 30 minit lagi!..

terus menelefon ana ajak makan...
lapar sudah.. 
bertambah geram..
selamat la ada ana..kalau tak dok la mengelamun kat KTM 2..
nasib...
kami lepak kat kedai Cupak jap sambil minum ice blanded durian belanda...
untuk sejukkan hati yang sedang panas...weee..
pas tue 2 ika bungkus nasi goreng USA...
untuk bekalan perjalanan nanti..

ika pun datang kembali ke KTM jam 6.20 petang..
dengan harapan tepat jam 7 malam tren pasti akan tiba...
tunggu punya tunggu sudah tepat jam 7 petang...
masih lagi tren belum kunjung tiba...
alahai...
pukul berapa pulak tren ni nak sampai ni...

sabar ika sabar...
muka pun dah macam beruang...
badan pun dah macam belacan....
nasiblah sape dok sebelah ika t...
kuikuikui...

jam 7.45 barulah tren tiba...
carilah koc R4 ...no tempat 6A..
alahai...sebelah laki pula dah...
alahai...

hambik ko bau ika...
kuikui..
ok...naik je tren...perut ika memaksan untuk dimanja..
trus g kantin makan...
alhamdulillah...

rutinlah kalau dah sejuk terus ke kantin coz kat situ yang xde aircond...
huhu..
ika pun sampai butterworth jam 2 pagi...
tok dan cik leha siap sedia menunggu ...
cian dorang tunggu..

then kami makan roti thosai kat restoran Subaidah...
kenyang lagi..

alahai..
penatnyer menunggu tadi rasa tak hilang lagi...

alhamdulillah akhirnya sampai juga di rumah tok..
sifat kesabaran itu perlu ada..
kerana sifat itu mengajar kita sebenarnya...








~Assalamualaikum~