10 March 2013

kenapa aku berasa sakit...

mungkin rasa sakit akan berulang lagi....
satu perasaan yang dulu datang bagai disiat-siat...
air mata mengalir lagi...
tanpa disuruh titisan demi titisan membasahi wajahku...

hati ini bagai dihiris...
hati ini bagai dicincang...
mungkin aku terlalu mengharap dalam doaku..
sedangkan ia bukan milikku...
aku yang bersalah...
aku yang memulakan dulu perasaan itu..

malam ini aku dan juga hari esok..
adakah aku mampu menerima kehilangan...
adakah aku mampu menerima kekecewaan...
adakah aku mampu menerima kelukaan...

Ya Allah...
kuatkan hambaMu ini...
aku tidak mahu rasai semua ini..
tapi mungkin Allah ingin menguji ku lagi...
mungkin aku tidak layak untuknya..
mungkin hanya sebagai teman...
mungkin...

aku yang bersalah...
menyayangi pada orang yang bukan untukku...
sememangnya inilah hukuman ku..
menganggu kebahagian orang..
maafkan aku...

aku tidak menjangka semua ini terjadi..
antara kau dan aku...
maafkan aku sekali lagi...

maafkan aku...
maafkan aku...



~Assalamualaikum~



No comments: