30 June 2014

tepung pelita moden

sangat mudah sangat senang....

bahan lapisan bawah:
1. 3 cawan tepung beras
2. 1 cawan gula
3. sedikit garam
4. 5 cawan air
5. daun pandan

bahan lapisan atas:
1. santan kotak
2. sedikit garam
3. 3 sudu besar tepung beras
4. sedikit garam
2. 2 cawan air

31 March 2014

berdating ke proton city

assallmualaikum....

lama sungguh tak berjumpa dengan aaa...
sahabat baik...
hari ni berdating dengan nya....

yep2 horeee....
beli kfc pas 2 konon berkelah....
dekat 2jam gak di situ...
macam2 cerita...

bersekolah selepas seminggu bercuti

rasa lesu...
rasa malas..
semua rasa negatif menyelubungi diri...

22 March 2014

LADAP DI MRSM TROLAK

mak dan anak sedang berLADAP di MRSM trolak...
cumanya terpisah sebelah dewan jer...

03 March 2014

tesis sudah membeku...

tesis sudah beku...
beku sampai cairkan xtau nak ubahsuai macam mana...
arggghhhh...
bermula hari ini...
kerja tesis kene wat sikit2...
xblh tinggalkan..

ya Allah...
permudahkan urusan mengiapkan tesis...

hiasi meja

kadangkala hidup kita menjadi serabut...
serabut dengan pelbagai masalah...
serabut dengan pelbagai tekanan...
serabut dengan pelbagai kesusahan...

itulah asam garam dalam kehidupan...
sebelum menjadi serabut tahap kritikal...
saya hiaskan meja kerja...
kenapa perlu dihiaskan????

suasana tempat kerja akan mempengaruhi keseronokan bekerja...
yela....ko keje tapi meja mcm tong sampah...
bila nak cari barang mula serabut xtau mana letak..
so langkah utama adalah hiasi meja anda....

kerja ooo kerja

banyak dalam minda untuk difikirkan....
banyak perlu dipertimbangkan...

antara tugas di sekolah...
antara tugas di rumah...
antara tugas sebagai pelajar pjj...

semoga semua yang dilalui sekarang ada senyuman dikemudiaan hari..

02 February 2014

oh rabbit....bila mampu ku miliki mu...

hari2 ulang alik tg malim ke tapah...
satu hari singgah ke rumah rakan seperjuangan di slim river...
ada arnabla.....
tersangatlah comey....
teringin pula membelanya...
mampukah...hihihi...
in sha Allah 1 hari nnt...

Selesai Sudah Tugasan

alhamdulillah...
tanggal 23 januari 2013 selesai pun tugasan memeriksa kertas...

satu tugasan yang sangat membebankan...
saat ini baru ku tahu tugasan seorang guru bukanlah semudah yang boleh dilihat gajinya...

diberi pula tugasan luar pdp yang memerlukan tenaga dan masa. ..
pada awalnya terasa diri ini tidak layak untuk menerima tugasan ini kerana belum setahun bergelar guru...
namun sebagai guru...
walaupun belum setahun bekerja atau 10 tahun bekerja sekalipun...
tiada istilah baru atau lama...
aku hasut cabaran....
tujuanku untuk menimba pengalaman yang perlu dikutip...
setiap tugasan guru hari ini tidak sama dengan hari semalam....

pelbagai dugaan...cabaran yang perlu ku korbankan...
alhamdulillah segalanya mampu dilakukan...
mencuba dahulu baru kita tahu samada mampu atau pun tidak...

berbaloi dengan bebanannya...
aku dapat memberi ilmu kepada murid berkat pengalaman yang diambil...
pada usia muda...aku sudah ada title. ...title apa...jeng3....