~mari kita makan~

setiap manusia Allah berikan kenikmatan deria..
begitu juga ika yang suka sangatlah makan..
tengoklah badan..hahaha
tidak kisah makanan apa janji halal..itu lebih penting ...
ika selalu berangan kalaulah ika jadi pengacara untuk makanan..
alangkah bahagia rasanya...



ini nama air tropica ..sedap..not sure nama sebenar air nie..ika minum di hamilton KL..





 tau pe nie????jagunglah kan..hahahaha..
ika mkn di nando's, Penang



ini salad dari nando's...ika suka sebab dia xletak apa2 sos..asli gitu..yang penting semuanya fresh..
sesuai sangat untuk mereka yang berdiet dan menjaga kesihatan...




ika giler melihat coklat....pergi mana pasti nak cari coklat..ini coklat buatan tesco..sedap dark chocolate nie..rasanya asli,pahit2 skit but stil sedap..





 krushers dari KFC...semua perisa dah rasa...yang paling sedap milk strawberi..



makanan seafood pula...lokasinya di Kuala Perlis..sedap makanannya...habis licin semua pinggan tau..



apa ya nak sebut ini makanan..ayo sudah lupalah...makan jelah..hahaha.




ini namanya lolipop gergasi yang terdapat di Langkawi...
ika xbeli pon yang nie sebab dalam nye lolipop kecil2 mcm biasa cume cara pembungkusan nya menarik perhatian...




\
ini karipap sambal namanya..sangat sedap ..lokasinya di tg Malim tempat ku...gerainya di depan masjid bersebelah dengan balai bomba..nak try mai lah ...




 teka makanan ini terdapat dimana..boleh agakkan..semestinya di Secret Recipe...
apapun semuanya licin....



 ini pula juadah berbuka puasa 2012...banyakkan..xpe asalkan habis semuanya..jangan membazir yer..
ok lauk semua ni dibeli di Tg Malim iaitu makanan padang ..lokasinya bersebelahan SMK khir johari...sedap..




juice tembikai...




 salad dari hamilton KL...sedap....



ika suka sgt sup nie...2 mangkuk hbis dimakan...ini juga terdapat di Hamilton KL...




also terdapat di Hamilton KL....



 ini juga di Hamilton KL.....





ini kuih untuk raya 2012..bukan ika yang buat yer..haha..makcik ika yang buat..mmg setiap tahun wajib buat...sedap dan gebu...



 ABC....xsedap sgt lah...huhu,..santan dibawah tidak fresh...



ini pula mee curry dr secret recipe..hari 2 rasa pedas sgt berbanding sebelum ni mkn...



mushroom n bread...not bad..di nando's



ayam nando's mild...masam tapi sedap..



ayam nando's hot n extra hot but still masam...sedap...




buahan-buahan di rumah jer pun.....




 nando's juga.....



kentang putar buatan sendiri....not bad lah...
t puji sendiri lak....



 air kelapa asli di Langkawi...yum2...



 kfc mari...dinner plate...



masakan buatan rumah sendiri..hahahha..




laksa kedah...resepi makcik saya...sedap2..





aiskrim dari Canglun,kedah...perisa  vanilla...



sekor ayam mkn 4 org..puas...resepi dari rumah ku syurgaku...




mkn ayam ngan kentang putar...sedap.............


No comments: