17 October 2011

WALK IN PENANG 4 MY FINAL PROJECT


sememangnyer amat penat,...
selepas je hbis clas..
siap2 trus melangkah ke pulau pinang untuk my kajian..
g penang balik hari, bayangkan kepenatanyer..
but apa leh buat ..berkorban untuk buat yang terbaik...
kajian yang ika buat mengenai membeli belah di Chowrasta, Penang..
satu tempat yang menjadi tumpuan terutama penduduk tempatan di sana..
bangunannya yang lama..kira kita tgok nmpak biasa tapi begitu ramai manusia berpusu di sana..
satu benda yang tertarik disana mengenai kedai buku lamanye..perghhhhh...putih mata jika sesiapa yang gemar dengan buku..
rasa nak beli semua buku kat sana..
xdilupakan jeruk yang best2 sgt..
ok malas nk cerita lagi,..
jom see my pic..


sewaktu menemubual makcik yang sudah dikenali...(selalu beli jeruk kat kedainya)




inilah bangunan yang ika kaji...terkenal di penang bagi orang tempatan sana...



kata-kata ika:  semasa mencari tajuk tesis yang ika cari...banyak dugaan yang datang..tapi alhamdulillah ika hanya berserah pada pencipta untuk lakukan terbaik...hanya Allah yang tahu keperitan yang kita rasa tapi kita sebagai hamba harus terus mendekatkan diri pada Allah agar hidup ini sentiasa dirahmati..jangan kita menyalahkan Allah atas apa yang menimpa kita tapi kita harus tanya apa yang telah kita lakukan apa masa lepas..adakah kita pernah melakukan dosa???fikirkan...



~assalamualaikum~

13 October 2011

TEKANAN

agak terkesima n nk tergelak gak..
bila doktor memberitahu saya mengalami tekanan..
uittt...
muka still leh mengukir senyuman lagi kira masih ok...
ya..ya..
tidak dinafikan tekanan amat ketara di saat2 ini..
tapi semangat itu perlu ada kan..
ketegangan emosi yang tidak stabil..
pikiran yang berlambak hendak difikirkan..
minda yang sentiasa ingin mencurahkan sesuatu namun sukar,,,,
sukar untuk diungkapkan..
namun ALLAH sentiasa menemani..
will be happy seketika nanti..
anyway..senyuman jangan dilupakan..:)





kata-kata ika: tekanan kita alami adalah sebagai pengubat dalam kesepian...pada sesiapa yang mengalami perasaan putus cinta atau pernah dilukai inilah saat untuk melakukan kerja ..apapun kerja asalkan kita mampu melupakkan kepahitan itu..ya ika berjaya walaupun tidak sepenuhnya...



~assalamualaikum~

11 October 2011

Kau Bukan Milikku...

Kau bukan milikku, dah ku tahu segalanya…

Namun hati ini dah terukir namamu…

Mana mungkin aku mampu hapuskan

Ukiran namamu dihatiku…

Pedihnya sekadar menjadi penyinta bisu,

Lebih pedih bila tahu kau milik seseorang…

Aku tak mampu lakukan apa-apa…

Hatimu tak mungkin dapat kutakluki…

Aku sedar hati aku milikmu….

Tapi hatimu miliknya…


Jangan hantui hidupku lagi dengan

Bayanganmu…kerna hatiku luluh…

Jangan muncul dalam kotak ingatanku…

Walaupun hidupku bakal bergelap tanpa dirimu…

Tapi biarlah…

Daripada aku terus berendam air mata…

Sesuatu yang bukan milikku…

Takkan pernah jadi milikku…

Selamanya…

Maafkan aku kerana terlalu menyayangi insan

Sepertimu…

Maafkan aku kerana terlalu mengimpikan

Dirimu jadi milikku…

Moga kau bahagia bersamanya…

Selamanya…







kata-kata ika: kadangkala kita berasa manusia itu boleh bertukar perasaannya..sukar dijangka...
pada yang pernah dilukai harus merasai perasaan yang ika alami...
walau apapun kita sebagai manusia harus bersikap positif...pasti setiap kejadian ada hikmahnya..insyallah...



~assalamualaikum~