03 February 2013

penat menunggu...


Assalamualaikum....

ini cerita hari jumaat lepas...
alkisah ika nak pulang ke pulau pinang...
tren dijangka sampai jam 4.25 petang..
pukul 4 ika dah pun sampai ke stesen KTM...
tunggu punya tunggu...4.28 tren masih tidak tiba lagi..
orang KTM pun masih belum membuat pengumuman ...
jam 4.30 baru KTM membuat pengumuman yang membuat hati ku serta penumpang ke butterworth berasa nak menjerit rasa....

"tren ke Butterworth adalah lewat..Tren ini dijangka tiba jam 7 petang...pihak kami akan memberitahu dari semasa ke semasa...
KTM memohon maaf di atas kesulitan yang dialami..."

!!!!
hoh!!!
ya Allah....
tahap meroyan mendengarnyer...
dah la petang...panas nyer tunggu 2 jam 30 minit lagi!..

terus menelefon ana ajak makan...
lapar sudah.. 
bertambah geram..
selamat la ada ana..kalau tak dok la mengelamun kat KTM 2..
nasib...
kami lepak kat kedai Cupak jap sambil minum ice blanded durian belanda...
untuk sejukkan hati yang sedang panas...weee..
pas tue 2 ika bungkus nasi goreng USA...
untuk bekalan perjalanan nanti..

ika pun datang kembali ke KTM jam 6.20 petang..
dengan harapan tepat jam 7 malam tren pasti akan tiba...
tunggu punya tunggu sudah tepat jam 7 petang...
masih lagi tren belum kunjung tiba...
alahai...
pukul berapa pulak tren ni nak sampai ni...

sabar ika sabar...
muka pun dah macam beruang...
badan pun dah macam belacan....
nasiblah sape dok sebelah ika t...
kuikuikui...

jam 7.45 barulah tren tiba...
carilah koc R4 ...no tempat 6A..
alahai...sebelah laki pula dah...
alahai...

hambik ko bau ika...
kuikui..
ok...naik je tren...perut ika memaksan untuk dimanja..
trus g kantin makan...
alhamdulillah...

rutinlah kalau dah sejuk terus ke kantin coz kat situ yang xde aircond...
huhu..
ika pun sampai butterworth jam 2 pagi...
tok dan cik leha siap sedia menunggu ...
cian dorang tunggu..

then kami makan roti thosai kat restoran Subaidah...
kenyang lagi..

alahai..
penatnyer menunggu tadi rasa tak hilang lagi...

alhamdulillah akhirnya sampai juga di rumah tok..
sifat kesabaran itu perlu ada..
kerana sifat itu mengajar kita sebenarnya...








~Assalamualaikum~



No comments: